Content marketing

Obok marketingu szeptanego jest to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Dodatkowo, content marketing od kilku już lat przeżywa wyraźny rozkwit a jego skuteczność w realizacji celów sprzedażowych nie pozostawia złudzeń. Content marketing jest skuteczny!

Jego skuteczność w dużej mierze opiera się na wartości, którą daje osobom, które się z nim stykają. Bardzo często bowiem, content marketing to treść, która rozwiązuje jakiś problem użytkownika, podnosi jego wiedzę na dany temat lub po prostu – jest interesująca. Ważne w nim jest również to, że to taka forma działań marketingowych, która nie jest agresywna. Nie atakuje ona użytkownika, a pozwala mu się odnaleźć. Przez to dociera do osób, które same poszukują informacji na konkretny temat.

Czym jest content marketing?

To pytanie na które praktycznie nie ma dobrej odpowiedzi. Nieważne, czy stwierdzimy, że content marketing to pisanie dobrych tekstów, czy odpowiemy, że content marketing jest wszędzie dookoła, to zarówno jedna jak i druga odpowiedź będzie poprawna.

Content marketing to takie narzędzie, którego nie da się jednoznacznie zamknąć w konkretnych ramkach i przyjąć jednolitej definicji.

Powoduje to pewien problem dla tych wszystkich, którzy poszukują dobrej agencji od content marketingu. Na potrzeby opisu czym zajmuje się nasza firma We Love IT, możemy przyjąć, że dla nas content marketing to przygotowanie profesjonalnych treści. Przez treść rozumiemy różnorodne publikacje – zarówno te najwyższej jakości, które możemy nazwać treściami redakcyjnymi, jak i teksty pisane pod algorytmy, czyli treści pod SEO. To różnego rodzaju treści na serwisy zapleczowe, na portale czy blogi na strony klientów.

Treść ma siłę. To ona przekonuje do zakupu, to ona ma intrygować i powodować, że Twoja marka będzie zapamiętana i rozpoznawana. Treść jest ważna. Zastanów się, ile razy dokonywałeś zakupu bo usłyszałeś o jakimś produkcie, przeczytałeś o nim dobrą opinię lub artykuł, w którym ktoś powiedział, że to dobre i warto kupić? No właśnie …

Tym właśnie jest content marketing – pewną siłą przekazu, która poprzez treść generuje zainteresowanie marką, a finalnie sprzedaż. Dzięki dobrze prowadzonej strategii content marketingowej Twoja marka może bardzo dużo zyskać. Bez content marketingu – straci!


Jakie są rodzaje content marketingu?

O ile istnieje problem w definiowaniu content marketingu, o tyle określenie rodzajów contentu wydaje się już nieco łatwiejsze.

Wyróżnić możemy content marketing wewnętrzny i content marketing zewnętrzny.

  • Content marketing wewnętrzny to działania, które podejmujemy na stronie internetowej klienta. Wchodzi tutaj kilka ważnych elementów, które mają przełożenie na zbudowanie widoczności jego strony w wyszukiwarce. W zależności od tego czy jest to sklep internetowy czy tradycyjna strona, nasza agencja tworzy opisy produktów i kategorii. Tworzymy wpisy na bloga i przygotowujemy poradniki;
  • Content marketing zewnętrzny to działania, które są realizowane poza stroną internetową klienta. Wyróżnić tutaj możemy różne rodzaje działań – to przede wszystkim treści, które publikujemy na portalach tematycznych, lub serwisach zapleczowych. Jakość tekstów jest tutaj zróżnicowana, a co za tym idzie ich cena również jest różna.

Content zewnętrzny i wewnętrzny może również przybrać różną formę. Nie należy ograniczać się tutaj tylko do wąskiego rozumienia content marketingu, czyli do samych treści. Content to również materiały audiowizualne, które mogą zostać nakręcone i opublikowane, czy to na stronie internetowej klienta, na jakimś portalu lub przykładowo na jego kanale na YouTube.

Przez treść rozumieć należy również komunikację graficzną, czyli nie sama treść w postaci słów, ale również obraz, który jak mówią, może wyrażać więcej niż tysiąc słów. W kategorii grafik, kluczowe znaczenie odgrywają infografiki, czyli grafiki, które w prosty i przystępny sposób połączone z krótkim tekstem przybliżają odbiorcy określone zagadnienie.


Ile kosztuje content marketing?

To również ciężkie pytanie. To zależy. Na wycenę działań content marketingowych wpływa w dużej mierze jakość samego tekstu. Inaczej wycenia się teksty o bardzo dużej szczegółowości i wymagające wiedzy eksperckiej (np. teksty prawnicze lub lekarskie), a inaczej proste treści, które mają zbudować zainteresowanie, ale nie cechują się bardzo merytorycznym charakterem.

Samo przeznaczenie tekstu również odgrywa znacznie. Inaczej podejdziemy do treści, która ma się ukazać w topowym magazynie i dotrzeć do dziesiątek tysięcy odbiorców, a inaczej do tekstu na serwis zapleczowy, który ma wpłynąć na algorytm Google i odpowiednio zindeksować naszą publikację.

Naszym obecnym i potencjalnym klientom zawsze rekomendujemy kontakt z We Love IT. Preferujemy indywidualne podejście, które pozwoli odpowiednio przeanalizować temat i przygotować takie treści, które dadzą spodziewane efekty!

 

Jesteś zainteresowany naszą ofertą?

skontaktuj się z nami