Marketing szeptany

Marketing szeptany (nazywany również buzz marketingiem czy WoMM) od wielu lat uważany jest za jedno z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Najprościej można zdefiniować marketing szeptany jako prowadzenie dyskusji w Internecie i szeptanie im rozwiązań, które mają rozwiązać ich problemy. Najczęściej tym rozwiązaniem będzie produkt lub usługa firmy, na zlecenie której te działania są realizowane a cały proces ma doprowadzić do zakupu.

Podkreślenia wymaga fakt, że jest to bardzo etyczne narzędzie. Informacje o marce, które publikujemy w ramach kampanii to informacje prawdziwe – nie wprowadzają użytkownika w błąd. Tego typu działania zwiększają wiedzę użytkowników o usłudze, jej warunkach, przebiegu i spodziewanych efektach, które daje. Niekiedy wskazuje się również różnicę pomiędzy marką naszego klienta, a markami konkurencyjnymi – na zasadzie porównania.
Marketingu szeptanego NIE wykorzystuje się do budowania negatywnej komunikacji dotyczącej konkurencji, nie przedstawia się informacji nieprawdziwych i krzywdzących.

Co da Twojej firmie marketing szeptany?

Marketing szeptany jest elastycznym narzędziem. Tutaj komunikację można zmienić z minuty na minutę – w zależności od toczącej się w Internecie dyskusji i od potrzeb klienta.

Prowadząc taką kampanię z We Love IT zyskujesz dla siebie i swojej marki bardzo dużo korzyści:

  • Zwiększasz świadomość swojej firmy w Internecie – przekaz reklamowy publikowany w formie wypowiedzi w dyskusjach, które toczą się między użytkownikami wpływa na to, że Twoja marka zaczyna być rozpoznawalna. Co więcej, dzięki dobrze dobranym miejscom prowadzenia tego typu dyskusji, osoby z Twojej grupy docelowej zaczynają kojarzyć, że Twoja firma jest w stanie zaspokoić ich potrzeby;
  • Zostaniesz zauważony – udział w dyskusjach spowoduje, że Twoja grupa docelowa pozna Twoją ofertę, zacznie mieć świadomość, że gdy będą potrzebowali konkretnych usług i rozwiązań, może zwrócić się do Ciebie, bo świadczysz usługi, których potrzebują. Do tego jeśli ktoś będzie poszukiwał informacji o Twojej firmie w Internecie i zacznie szukać – trafi na pozytywne wypowiedzi i utwierdzi się w przekonaniu, że skorzystanie z Twoich usług;
  • Tworzysz źródła referencyjne – czyli właśnie te miejsca, w których można dowiedzieć się o Twojej firmie czegoś więcej. Wszystkie wypowiedzi, które opublikujemy o Twojej firmie, będą ją przedstawiały w pozytywny sposób. Wpłynie to na decyzje zakupowe osób, które będą zastanawiać się, czy warto zostać Twoim klientem;
  • Sprzedaż – to chyba najważniejszy z czynników dla których rozważasz prowadzenia kampanii marketingu szeptanego dla swojej firmy. Wszystkie działania, które realizujemy w ramach działań kampanii dla Twojej firmy zmierzają do jednego, najważniejszego celu – do sprzedaży Twoich usług i produktów i budowania portfolio stałych, zadowolonych klientów. Tego typu działania pomagają rozwijać Twój biznes;
  • Niwelują wszelkie negatywne i nieprawdziwe opinie o Twojej firmie – opinia, którą posiada Twoja firma jest jedną z jej najważniejszych wartości. To opinia wpływa na to, czy klient dokona zakupu czy nie. Zwróć uwagę na to, jak sam podejmujesz decyzję zakupową. Wybierzesz ofertę firmy, która ma bardzo pozytywne opinie i jest określana jako profesjonalna i rzetelna, czy skorzystasz z tej, która ma opinie, że nawala z terminami, robi źle albo wcale? To właśnie opinia. O opinię musisz dbać. Marketing szeptany jest do tego idealnym narzędziem – nie tylko chroni pozytywny wizerunek (gdy reagujemy na negatywne opinie), ale także sam go buduje (prowadzone dyskusje przedstawiają Twoją firmę w dobrym świetle);

 

Zastosowań marketingu szeptanego w Twojej firmie jest znacznie, znacznie więcej. Praktycznie wszystko co można osiągnąć poprzez rozmowę, możesz osiągnąć prowadząc kampanię z nami!


Jak wygląda kampania z We Love IT?

Kampania marketingu szeptanego, które realizujemy to nie tylko prowadzenie dyskusji i publikowanie komentarzy i opinii o Twojej marce. Przebieg kampanii jest złożony i składa się z różnych elementów:
  • Przed przystąpieniem do prowadzenia komunikacji, dokładnie zapoznajemy się z informacjami o Twojej firmie, dokładnie poznajemy ofertę. Dodatkowo sprawdzamy jak wygląda Twoja konkurencja, jak prowadzi komunikację, co jest dla niej ważne i na co zwraca uwagę. Analizujemy jak postrzegana jest Twoja marka – szukamy jej słabych i mocnych stron;
  • Ustalamy strategię komunikacji i przygotowujemy szczegółowe scenariusze komunikacji. Określamy w nim kluczowe kierunki prowadzenia komunikacji i przykładowe wypowiedzi;
  • Przed startem działań, przygotowujemy specjalny profil do monitorowania mediów. W profilu tym ustalamy słowa kluczowe, które są ważne w Twojej kampanii. I gdy gdzieś w Internecie pojawiają się one w dyskusji – my o tym wiemy i jesteśmy tam, żeby przedstawić ofertę Twojej firmy;
  • Prowadzimy komunikację w wartościowych miejscach. Przez wartościowe miejsca rozumiemy takie, w których znajduje się temat Twoich usług lub bezpośrednio Twojej firmy. To również tematy, w których wypowiada się Twoja konkurencja i przebywa interesująca Cię grupa docelowa. Unikamy miejsc, w których jest SPAM i przypadkowych miejsc, które niczego nie wnoszą do prowadzonych działań;
  • Optymalizujemy prowadzone działania – sprawdzamy na bieżąco efekty działań i skuteczność konkretnych komunikatów i miejsc, w których się udzielamy. Sprawdzamy jak nasza kampania wpływa na ruch na stronie i sprawdzamy feedback Twoich klientów;
  • Z prowadzonych działań przygotowujemy dokładny raport, który wskazuje gdzie jakie prowadziliśmy działania i co najważniejsze – jak wpłynęły one na Twoją markę.

Ile to kosztuje?

Każda kampania marketingu szeptanego jest inna. Każda wymaga innych założeń, innej strategii i komunikacji w specyficzny sposób.

Branże mają swoją unikalną charakterystykę, do której trzeba dostosować komunikację – tylko wtedy komunikacja będzie skuteczna. Również inny jest potencjał różnych branż i zainteresowanie konkretnymi produktami i usługami.

Wszystko to sprawia, że nie można podać jednej stawki zależnej od wielkości kampanii. Nie można stworzyć pakietów i ich zaprezentować, ponieważ tak przedstawiona i przeprowadzona kampania nie będzie skuteczna. Wycena działań jest możliwa dopiero po otrzymaniu od Państwa dokładnych informacji i po przedstawieniu oczekiwań. Do tego zachęcamy – skontaktuj się z nami, opowiedz o swoich oczekiwaniach, a my przedstawimy odpowiednie rozwiązanie i określimy ramy budżetowe dla kampanii.

 

Jesteś zainteresowany naszą ofertą?

skontaktuj się z nami