10 najczęściej popełnianych błędów w internecie

  • by

Działania wpływające na budowanie wizerunku w Internecie są bardzo ważne dla istnienia firmy. Co jednak robić, aby były one skuteczne i jakich błędów unikać, aby już od samego początku budować pozytywne relacje?

Błędy wizerunkowe, czyli czego uniknąć, by osiągnąć sukces?

Doświadczenie poszczególnych agencji marketingowych, które współpracują z poszczególnymi firmami, pozwoliło na stworzenie listy najczęściej popełnianych błędów, które mogą skutecznie uniemożliwić rozwój firmy lub co gorsza zepsuć wizerunek w sieci:

  • brak profesjonalnej strony internetowej – obecnie zdecydowana ilość klientów posługuje się informacjami z Internetu na temat podstawowych informacji o firmie, lub też zapoznaje się z jej profilem funkcjonowania. Brak strony internetowej może utrudnić kontakt lub zniechęcić potencjalnego klienta do współpracy, gdyż uzna on tę firmę za niewiarygodną. Badania wykazują, że użytkownik potrzebuje ok. 10 sekund, by określić czy marka jest interesująca.
  • nieczytelna strona internetowa – załóżmy, że podjęliśmy się trudu przygotowania samodzielnie swojej strony, ale mieliśmy jedynie podstawowe informacje na temat tego, jak ją zrobić. Zagrożenie, jakie może tu wystąpić to pojawiające się błędy, niewłaściwe zakładki lub brak szybkości w ładowaniu informacji. Taka sytuacja może wpłynąć na szybką decyzję użytkownika o zamknięciu strony i nigdy więcej do niej nie powróci, dlatego też warto zainwestować w profesjonalną pomoc również techniczną przy stronie internetowej.
  • brak wyraźnych danych kontaktowych – prowadząc stronę internetową ważne jest, aby wszelkie podstawowe informacje były łatwo dostępne i czytelne. Ukryte zakładki lub mała czcionka na dole strony może zniechęcić do przeglądania witryny.
  • brak spójności w działaniach marketingowych – kampania np. w social mediach bez wyraźnego pomysłu i rozbieżność informacji może wpłynąć na zmniejszenie liczby zainteresowanych daną firmą.
  • brak unikalności – prowadząc swoją firmę, warto jest stawiać na autentyczność i niepowtarzalność. Utarte slogany mogą w tym przypadku zaszkodzić, gdyż potencjalny klient może pomyśleć o nas jak o “kolejnej firmie w tym samym temacie”. Unikalność w podejściu, prowadzeniu firmy i budowaniu relacji może ułatwić walkę z tego typu przekonaniem, nawet jeśli rzeczywiście działamy w obszarze dobrze już znanym na rynku.
  • niewłaściwie dobrana grupa docelowa – prowadząc działalność, warto jest zastanowić się nad tym, do kogo jest ona skierowana i zaistnieć w takich miejscach, w których znajdują się potencjalni klienci. Jeśli nasz produkt lub usługa jest skierowana do ludzi młodych, to pomocne tu będą m.in. kampanie w social mediach lub też profesjonalne prowadzenie bloga.
  • słaba jakość wpisów – prowadzenie profilu na Facebooku lub na jakimkolwiek portalu społecznościowym wymaga zamieszczania treści jakościowych i wiarygodnych. Błędem jest publikacja wpisów “na szybko” lub zbyt często, gdyż rodzi się wówczas zagrożenie, że pójdziemy nie w jakość a ilość, a to szybko poniesie za sobą określone konsekwencje.
  • brak kontaktu z klientem – o tym, czy warto utrzymywać stały kontakt ze swoimi klientami, przekonuje się coraz więcej firm. Różnego rodzaju kampanie w social mediach mobilizują nas do tego, aby być w kontakcie ze swoimi obserwatorami. Nawet zwykłe podziękowanie za komentarz może być doskonałym początkiem budowania relacji.
  • unikanie odpowiedzi na negatywne komentarze – niestety mogą się również zdarzyć i takie, których treść będzie dla nas trudna do przełknięcia. Jeśli komentarze dotyczą realnych zdarzeń lub sytuacji, warto w merytoryczny sposób na nie odpowiedzieć. O ile nie przekonamy do siebie autora wpisu, to inni czytelnicy mogą wyciągnąć wnioski o tym, że jesteśmy otwarci na dialog i potrafimy zmierzyć się ze swoimi błędami.
  • przypadkowe reklamy udostępnione na naszym profilu bądź stronie – źle dobrane reklamy jako źródło naszego dodatkowego zysku, mogą zadziałać zniechęcająco. Decydując się na takie rozwiązanie, warto więc ustalić takie warunki współpracy, jakie nie będą stanowiły zagrożenia. Niedopuszczalne jest bowiem takie rozwiązanie, gdzie promujemy produkt np. do młodzieży, a na naszej stronie wyświetlają się niewłaściwe reklamy.

Przemyślana strategia i konkretne działanie

Jak widać błędów może być całkiem sporo, warto więc rozpocząć współpracę z profesjonalistami, aby mogli wspomóc nasze funkcjonowanie, chociaż na początku tej drogi. Przemyślana i spójna strategia czy też kampania w wyszukiwarce Google powinny być więc prowadzone w taki sposób, aby nie były w konflikcie z misją i profilem działania firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *