Jak nawet mała firma może dbać o spójny wizerunek?

  • by

Budowa swojego wizerunku jest bardzo ważna z punktu widzenia zaistnienia na rynku oraz w świadomości klientów. Czy zatem mała firma może poradzić sobie w tej przestrzeni i zadbać o swój wizerunek? Czy wśród dużych firm mających ogromny budżet na reklamę i budowanie relacji taka mała firma jest w stanie się przebić? Oczywiście, że tak. Rozwiązaniem jest spójność, systematyczność i odrobina cierpliwości.

Wizerunek marki – co, jak i gdzie?

Dbałość o swój wizerunek prawdę mówiąc należy rozpocząć już od początku istnienia firmy. Czym właściwie on jest? Wizerunek to wszelkie działania związane z rozpoznawalnością marki. Jeśli zatem decydujemy się na prowadzenie kampanii również w Internecie, to musi ona obejmować ogólną misję firmy oraz nawiązywać do tego, co faktycznie może zaoferować. Budowanie relacji z klientami to długotrwały proces, dlatego też należy uzbroić się w cierpliwość. Od czego zacząć?

Strona internetowa jest świetnym początkiem, gdyż to właśnie za jej pośrednictwem można w kilku nawet słowach wyjaśnić historię powstania firmy, misję oraz zespół wpływający na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Tego typu informacje wbrew pozorom są dla klienta ważne, gdyż może on wtedy nabrać przekonania, że firma istnieje naprawdę i co więcej, kontakt z jej pracownikami jest możliwy i dość łatwy.

Profesjonalne prowadzenie bloga to kolejny pomysł na budowanie swojego wizerunku w sieci. Na posiadanie bloga decyduje się coraz więcej firm, gdyż systematyczny kontakt z klientami i obserwatorami, a także chętnie czytane publikacje, to kolejny pomysł na połączenie rozpoznawalności marki z jej profilem działania. Prowadzenie bloga to dość odpowiedzialne zadanie opierające się na treści i autentyczności przekazywanych informacji. Czytelnicy obdarzą markę większym zaufaniem, jeśli zobaczą, że jest ona wiarygodna, a artykuły zamieszczane pod ich logo są wysokiej jakości. Chcąc mieć pewność co do publikowanych treści, warto jest skorzystać z pomocy dobrego copywritera, który bez większego problemu przygotuje niezbędne artykuły. Współpraca tego typu może opierać się na przekazywaniu listy artykułów, które chcielibyśmy, aby były zamieszczone na naszym blogu i ta forma najlepiej się sprawdza.

Zaistnieć w sieci i cierpliwie budować relacje

Jak można więc zauważyć, wizerunek marki to szereg działań związanych z promocją w sieci. Logo, misja, systematyczność i otwartość na kontakt, to wszystko, co może wpłynąć na budowanie relacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że logo musi być charakterystyczne i łatwe do zapamiętania (badania wykazują, że większość ludzi jest wzrokowcami). Jednak oprócz logo ważny jest również profil działania firmy i jego misja, to na jej podstawie klient może określić, czym firma się zajmuje oraz czy taki profil jej funkcjonowania jest dla niego atrakcyjny. Dzisiejszy marketing oferuje szereg rozwiązań, które mogą być zastosowane w konkretnym przypadku.  Dla jednych bowiem, najlepszym rozwiązaniem będzie kampania w social mediachprowadzenie profilu na Facebooku, natomiast inni będą cenić profesjonalne prowadzenie blogawspółpracę ze sprawdzonym copywriterem – a może wszystko naraz?

Internet daje tak szerokie możliwości, że obecnie wielkość firmy nie ma już takiego dużego znaczenia, gdyż każda ma szansę na zaistnienie w świadomości klientów. Owszem, pomocne są tym wypadku wszelkie kampanie content marketingowepozycjonowanie strony internetowej, jednak receptą na to wszystko jest spójność działań w każdym kanale kontaktu oraz stały kontakt z klientem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *