Co się stanie, jak teksty o mojej firmie będą podobne do innych?

  • by

Autentyczność i wiarygodność to dwie główne cechy funkcjonowania oficjalnego profilu w Internecie. Dlaczego? Ponieważ są to zazwyczaj pierwsze czynniki weryfikujące markę oraz wpływające na zbudowanie relacji z klientem. Czy zatem można przymknąć oko na podobne treści znajdujące się w sieci? Czy mogą mieć negatywne skutki dla funkcjonowania naszej firmy?

Podobieństwo tekstów – czy może być zagrożeniem?

Obecnie prowadząc swoją działalność, warto jest posiadać profesjonalna stronę internetową. Coraz więcej osób korzysta z dostępu do Internetu, a co za tym idzie, znacznie częściej poszukują oni informacji na różnorodne tematy, często związane z ich zainteresowaniami lub potrzebami.

Ze względu na specyfikę poszczególnych branż, ciężko jest wymyślić indywidualne i niepowtarzalne opisy, jednak to, co jest niezwykle cenne to fakt, iż powinny być tworzone zawsze w sposób autentyczny i wiarygodny. Czy zatem te opisy mogą się dublować? Z uwagi na prawa autorskie odpowiedź brzmi – nie. Inwestując w stronę internetową lub prowadząc bloga firmowego, należy zawsze podkreślać nie tylko swoją wyjątkowość, ale przede wszystkim wiarygodność. Opisy takiej samej treści, artykuły lub innego rodzaju publikacje skopiowane jako własne, raczej szybko przysporzą nam dużo problemów i nieprzyjemności. Naturalnie jest to również kwestia pewnego rodzaju wyczucia. Współpraca z dobrym copywriterem, który będzie przygotowywał określone treści na zamówienie, z reguły doskonale wie, na czym tego typu zadanie polega. Copywriter tworząc bowiem treści, również nie może dopuścić się skopiowania istniejących już artykułów. Każdorazowo wszelkie treści umieszczane na profilu firmowym lub Instagramie muszą być niepowtarzalne i unikatowe. Jakie to może mieć przełożenie na zwiększenie sprzedaży? Dość duże. Klient zaintrygowany profesjonalnymi treściami będzie chętniej sprawdzał oficjalny profil naszej firmy, co może skutkować nie tylko nawiązaniem relacji, ale również budową zaufania do marki.

Problem z pozycjonowaniem

Zdublowane treści z innych stron internetowych to także problem z pozycjonowaniem. Przykładowo algorytmy Google „banują” strony ze zdublowanymi treściami, a to oznacza po prostu bardzo niski wynik wyszukiwania naszej strony. Jeżeli na naszej stronie będą treści nawet tylko podobne do innych tekstów, to musimy się liczyć z tym, że nasza firma nigdy nie będzie wyszukiwana przez wyszukiwarki internetowe.

Autentyczność i naturalność – to klucz do sukcesu.

Zarówno profesjonalne prowadzenie bloga, jak również strony internetowej wymaga nie tylko systematyczności, ale przede wszystkim wspomnianej już autentyczności, wiarygodności i naturalności. Jest to bardzo ważne z punktu widzenia zaufania do firmy i pozycjonowania. Klienci oraz algorytmy wyszukiwarek nie lubią być oszukiwani, dlatego też brak autentyczności może skutecznie przekreślić możliwość, by do nas wrócili i ponownie zaakceptowali naszą markę.

Negatywne nastawienie klienta może znacznie obniżyć osiągany zysk, natomiast w przypadku nowych firm na rynku może nieść to za sobą przykre i nieodwracalne konsekwencje. Promocja swojej marki oraz dbałość o odpowiednie relacje z klientami to główne aspekty, dla których tworzone są strony internetowe. Dlatego też licząc na zwiększenie zysków oraz zaistnienie w świadomości klienta, należy od samego już początku pracować na nawiązaniu relacji, zbudowaniu zaufania i przywiązania do marki. Takie działania z pewnością przyniosą zamierzony efekt.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *