Jasno określone kierunki działania są ważne w wielu dziedzinach życia, nie tylko w działaniach marketingowych. Motywują do pracy i wyznaczają jasną ścieżkę, którą trzeba przejść, by dotrzeć do upragnionego efektu. Cele marketingowe ułatwiają podsumowanie kampanii i zmierzenie jej wydajności. Są ważne w różnych typach komunikacji marketingowej, dlatego zazwyczaj przed rozpoczęciem pracy, konieczne jest sporządzenie dokumentu nazywanego strategią lub planem komunikacji, w którym to między innymi określone są cele. Nie omija to także kampanii realizowanych przy pomocy mediów społecznościowych. Cele działań na Facebook Ads również się ustala i trzeba przyznać, że są one naprawdę ważne. Dlaczego?
Działania marketingowe Facebook Ads – na czym polegają?
Zanim zastanowimy się nad istotą stawiania celów marketingowych na Facebook Ads, podsumujmy krótko, czym jest Facebook Ads. Otóż jest to narzędzie należące do portalu Facebook, dzięki któremu można tworzyć, personalizować i wyświetlać użytkownikom serwisu reklamy. Reklamy te mogą przybierać różne formy – są to grafiki, zdjęcia, reklamy produktowe, filmy, karuzele, relacje. Wraz z rozwojem portalu, pojawiają się coraz to ciekawsze możliwości dotyczące wyświetlania reklam.
Czym są cele na Facebook Ads?
Cele na Facebook Ads niewiele różnią się od tych, które można ustalić przy pomocy innych narzędzi. Możliwości jest tak dużo, że początkujący przedsiębiorcy, którzy jeszcze nie ustalili, na czym w działaniach internetowych zależy im najbardziej, mogą mieć problem z wyborem. Wśród propozycji wysuniętych przez Facebook Ads pojawiają się takie cele jak zwiększenie świadomości o marce, czyli w praktyce zwiększenie jej rozpoznawalności oraz zasięgu. Cele marketingowe mogą dotyczyć również podjęcia konkretnych działań przez odbiorców. Reklamy mogą zachęcać do odwiedzenia strony internetowej, instalacji aplikacji, podejmowania interakcji, wyświetleń filmu. Mogą służyć zbieraniu kontaktów oraz zachęcać do bezpośredniego kontaktu z firmą. Innym może zależeć wyłącznie na konwersji i to jest jak najważniejszy cel kampanii – sprzedaż wybranych produktów.
Jakie cele warto realizować na Facebook Ads?
Dobór celów zawsze jest powiązany z branżą firmy, która chce się reklamować. Istnieje dużo możliwości, ale każdy przedsiębiorca będzie potrzebował innej drogi do osiągnięcia sukcesu marketingowego. Celem marketingowym dla sklepu obuwniczego działającego online będzie przede wszystkim zwiększenie sprzedaży i na tym powinni się skupić pracujący tam specjaliści. Organizacja pozarządowa również może skorzystać z usług Facebook Ads, ale jej cele będą zupełnie inne – prawdopodobnie zdecyduje się na budowanie świadomości o marce i ewentualne zwiększenie ruchu na stornie. Twórcom innowacyjnej aplikacji mobilnej będzie zależało na jak największej liczbie pobrań i instalacji. Przykłady można mnożyć, ale pokazuje to, że cele są ważne, bo nie można realizować wszystkich. Warto skupić się na jednym lub kilku i obserwować wyniki.
Facebook Ads – istota wyznaczania celów marketingowych
Cele marketingowe na Facebook Ads są ważne. To nie ulega wątpliwości. Ich właściwy dobór może przyczynić się do powodzenia kampanii. Ustalenie, po co podejmuje się działania marketingowe za pośrednictwem mediów społecznościowych, do kogo i jaki efekt ma być osiągnięty, wyznacza jasną drogę do celu i ułatwia podsumowanie wyników. Gdyby nie określenie celu, reklama nie byłaby skuteczna. Doprecyzowanie tej kwestii pozwala na dotarcie do grupy docelowej i wywołanie u nich pożądanych reakcji. To z kolei może mieć wpływ na rozpoznawalność marki lub bezpośrednio na sprzedaż. Nie zawsze chodzi o zysk w postaci powiększenia zarobków. Czasami przedsiębiorcy chcą jedynie wzbudzić zainteresowanie tym, co proponują albo zachęcić do zapisania się na newsletterlub listę oczekujących na dany produkt. Wówczas działanie celu jest jak najbardziej istotne. Bez ustalenia, po co robi się daną reklamę, można tylko stracić pieniądze i nie poczuć satysfakcji po zakończeniu kampanii.