O tym, czy warto tworzyć stronę internetową wie coraz więcej osób, zwłaszcza tych, którym zależy na wiarygodności i zwiększeniu zaufania wśród swoich obecnych i potencjalnych klientów. Czy jednak warto jest zlecić zrobienie strony internetowej profesjonalnej firmie, czy jednak skupić się na poradnikach na temat tego, jak stworzyć stronę internetową, zakasać rękawy i wziąć tę odpowiedzialność na siebie? Zapewne zdania będą podzielone, jednak tym, którzy są sceptyczni do wynajęcia firmy, postaramy się pokazać wszystkie „za i przeciw”, natomiast tych, którzy wolą zlecić to zadanie firmie zapewne utwierdzimy w takim przekonaniu.
Strona w rękach profesjonalistów, czyli dlaczego akurat Oni?
Zarówno prowadzenie własnego biznesu, jak również wszelkie działania księgowe wymagają czasu i odpowiedniej wiedzy. O tym, że warto skorzystać z pomocy profesjonalnej księgowej, wie niemal każdy przedsiębiorca. Wynika to z prostego faktu, przepisy są tak zawiłe, często się zmieniają i obejmują różnego rodzaju aktualizacje, że komuś, kto nie śledzi tego na bieżąco, zwyczajnie brakuje czasu by wszystkiego się nauczyć. Dlaczego więc tak ważne zadanie, jak budowa i nadzorowanie strony internetowej miałoby zostać w rękach mniej doświadczonych osób, skoro ma ona podobną wartość dla istnienia firmy jak księgowość?
Wiedza i doświadczenie profesjonalnej firmy zajmującej się tworzeniem stron internetowych mogą przynieść korzyść w krótkim czasie. Dobrze zrobiona strona internetowa, zawierająca wszelkie niezbędne informacje, to podstawowa zasada budowy zaufania do marki. Większość klientów poszukując informacji na temat firmy, usług lub produktów, jakie posiada w ofercie, swoje działania zaczyna właśnie od sprawdzenia strony internetowej.
Strona internetowa na abonament
Podobnie jak większość usług, również i strona internetowa może być prowadzona na abonament. Współpraca z firmami oferującymi dostęp do swojego serwera może być wygodnym rozwiązaniem zwłaszcza na początku prowadzenia swojej działalności. Dlaczego? Wydatki na bardzo skomplikowane działania promocyjne i inwestycja w serwery i własną domenę może być ryzykownym rozwiązaniem w przypadku braku pewności, czy firma przetrwa na rynku. Lepszym więc rozwiązaniem będą działania adekwatne do rozwoju firmy.
Oferty na abonament związane są ściśle z tym, jaki budżet chcemy na ten cel przeznaczyć. Podobnie jak w usługach np. telekomunikacyjnych. Mały abonament oznacza dostęp do kilku podstawowych czynności, droższe rozwiązania to możliwość pełnej obsługi administracyjnej i pomoc techniczna przy stronie internetowej, większa ilość zakładek oraz udostępnienie stworzenia więcej niż jednego adresu mailowego do kontaktu. Ponadto, abonament zobowiązuje firmę nadzorującą naszą stronę do tego, aby stale ją konserwować. Dobierając więc rodzaj abonamentu, należy sugerować się nie tylko budżetem, ale również potrzebami, które powinny być zaspokojone, aby dzięki stronie można było zaobserwować zwiększenie zysku.