Jeśli zakładasz, że po stworzeniu swojej strony internetowej nie będziesz już musiał wykonywać żadnych czynności związanych z promocją w sieci, to możesz być nieco zaskoczony. Strona internetowa owszem może i sprawi, że klienci będą odwiedzali witrynę, ale nie daje to gwarancji, że takie działanie będzie miało duży zasięg. Jak zatem być widocznym w sieci? I zadbać o to, żeby zaistnieć w świadomości swoich klientów?
Content – klucz do sukcesu
Nie od dziś wiadomo, że wartościowe treści są najbardziej doceniane niezależnie od tego, kto jaki region świata reprezentuje. Dlatego też tak ważne jest, aby publikując w sieci, dbać o jakość wpisów. Bardzo łatwo jest bowiem zrazić do klienta do siebie i swojej działalności właśnie poprzez zamieszczanie informacji nieprawdziwych, błędnych lub mało jakościowych. Profesjonalne działania content marketingowe są więc w takich sytuacjach niezwykle cenne. Wysoka jakość zamieszczanych wpisów, dobry copywriter oraz odpowiednie dobranie słów kluczowych, mogą skutecznie wpłynąć na odpowiednie pozycjonowanie strony. Kiedy posiadamy już pomysł na powyższe działania, warto jest również rozpocząć działania promocyjne. Internet w tym zakresie daje nam niemal nieograniczone możliwości, zatem warto to wykorzystać. Pierwszym rozwiązaniem jest stworzenie odpowiedniej kampanii na Facebooku czy ogólnie mówiąc w social mediach. Założenie konta w tych miejscach jest konieczne, ale z uwagi na ich popularność, może przynieść dużą korzyść w zwiększeniu reklamy swojej firmy. Profesjonalny profil na Facebooku może chwilowo zastąpić brak strony internetowej, ważne jest, aby potencjalny klient mógł zaczerpnąć o danej działalności jakiekolwiek informacje. Doskonałym sposobem może być również wizytówka Google, a ściślej mówiąc zadbanie o to, aby kampania w wyszukiwarce Google była prowadzona na podstawie kompletnych i aktualnych danych.
Pozycjonowanie w sieci – co zrobić, aby klient znalazł mnie bez problemu?
Pozycjonowanie strony jest niezwykle ważne dla podniesienia skuteczności w odnalezieniu jej przez klientów firmy. Co wpływa na pozycjonowanie? Popularne wyszukiwarki internetowe funkcjonują według pewnego schematu. Sposobem na to, aby strona internetowa naszej firmy była wyświetlana w pierwszych wynikach po wpisaniu hasła, jest m.in. współpraca z dobrym copywriterem, który w umiejętny sposób umieści słowa kluczowe związane z naszą działalnością w artykule na firmowym blogu lub stronie internetowej. Dla przykładu: nasza firma zajmuje się sprzedażą butów sportowych. Słowa kluczowe związane z tą branżą to najczęściej “buty sportowe”, “sprzedaż butów sportowych” itd. Czyli wszystko to, co może wpisać potencjalny klient w trakcie wyszukiwania sklepu w Internecie. Pozycjonowanie ułatwia zestawienie słów kluczowych z wyszukiwanym hasłem, a to z kolei ułatwia ustawienie strony na wysokich miejscach w wyszukiwarce. Może to mieć przełożenie na zwiększenie ilości wyświetleń, a co za tym idzie również i zwiększenie zysków.