Dobre praktyki tworzenia landing page

  • by

W dobie internetowego marketingu landing page jest niezwykle skuteczną metodą pozyskania konwersji i leadów. Przygotowanie profesjonalnej i przede wszystkim przynoszącej oczekiwane rezultaty landing page wydaje się być trudne, jednak zastosowując się do najważniejszych rad, zbudowanie idealnej strony jest jak najbardziej realne. Na co warto zwrócić uwagę i czego absolutnie nie może zabraknąć na twojej landing page? Odpowiedź znajduje się poniżej.

Co to jest landing page?

Landing page czyli inaczej “strona lądowania” lub “strona docelowa” to miejsce, do którego trafia potencjalny klient po kliknięciu w naszą reklamę lub baner np. w social mediach. Zazwyczaj jest stworzoną na tę potrzebę specjalną stroną internetową, która ma zachęcić do działania.

Jak stworzyć skuteczną landing page?

Skuteczna landing page, to przede wszystkim taka, która kieruje naszego odbiorcę prosto do celu, ma więc na celu konwersję i realizację założenia, którą jest podjęcie konkretnego działania: czy to zapisu na newsletter, webinar czy też sprzedaż. Jednak, żeby strona docelowa była skuteczna, należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach podczas jej tworzenia.

Pięć podstawowych elementów skutecznej landing page

Aby nasza “strona lądowania” generowała wysoki wskaźnik konwersji, musi składać się z pięciu podstawowych i niezwykle istotnych elementów, do których należą: unikalna oferta (USP), główny element wizualny, korzyść dla klienta, społeczny dowód słuszności oraz wezwanie do działania, czyli CTA. Oczywiście żadna landing page nie obejdzie się również bez profesjonalnie napisanych treści, w których istotne miejsce zajmuje nagłówek oraz hasło reklamowe.

Unikalna oferta (USP), czyli coś, co odróżnia nas od konkurencji

Aby zachęcić naszych potencjalnych klientów do działania, przede wszystkim musimy przekonać ich, że nasza oferta jest naprawdę wyjątkowa i wyróżnia się na tle konkurencji. Musimy podkreślić wartości naszego produktu i zareklamować — jednocześnie jednak należy pamiętać, by operować faktami, bez naciągania prawdy i głoszenia pustych frazesów.

Główny element wizualny, czyli coś, co przyciągnie wzrok

Większość z nas to wzrokowcy, dlatego nie ma skutecznej landing page bez elementów wizualnych: grafik i/lub filmów. Muszą one być wysokiej jakości i profesjonalnie wykonane, a także przykuwać uwagę, ale również być spójne wizualnie z całą stroną, a także nie odwracać uwagi od głównego założenia: konwersji.

Korzyść dla klienta, czyli właściwie, dlaczego mam to zrobić?

Potencjalny klient musi być pewien, że to, co robi jest dla niego korzystne — dlatego też należy podkreślić wszystkie zalety i korzyści, które wynikną z podjętego przez niego działania. Muszą one być jednak przedstawione jasno i klarownie. Świetnie w tej roli sprawdzą się wypunktowania z podstawowymi i konkretnymi zaletami oferty.

Społeczny dowód słuszności, czyli skoro wszyscy twierdzą, że to jest super to musi być super

Człowiek jest zwierzęciem stadnym, dlatego bardzo liczy się ze zdaniem innych osób. Recenzje i opinie innych klientów utwierdzają nas w przekonaniu, że produkt/usługa są godne polecenia i my również powinniśmy z nich skorzystać. Szczególnie jeżeli tak twierdzą znane i opiniotwórcze osoby, bo skoro oni, to dlaczego nie my?

Wezwanie do działania (CTA), czyli zrób to!

Podstawowy element naszej strony docelowej, dla której została stworzona: działanie. CTA, czyli call to action to wezwanie do działania, kliknięcia przycisku “zapisz się”, lub “skorzystaj z naszej oferty”. To najważniejszy element naszej landing page, bez którego ta nie istnieje i staje się zwykłą stroną — oczywiście zarówno w treści, jak i wizualnie musi pasować do reszty strony, jednak CTA powinno przykuwać uwagę i nie może zgubić się w reszcie strony.

I oczywiście: treści, czyli konkret

Muszą być profesjonalne, jednocześnie konkretne, napisane klarownym, dostępnym dla każdego językiem. Muszą być krótkie i rzeczowe, jednocześnie nakierowujące na podjęcie konkretnego działania. Przy ich tworzeniu nie możemy zapominać o magii nagłówka, który przyciąga uwagę i ma zachęcić do podjęcia kolejnych kroków. Warto zastanowić się, czy w tej formie nie sprawdzi się chwytliwe hasło reklamowe, które jednocześnie może stać się naszą wizytówką.

Wejść w buty klienta

Podstawową zasadą stworzenia skutecznej strony landing page jest więc nierozpraszanie uwagi klienta i kierowanie jego kroków ku konkretnemu działaniu. Właśnie dlatego landing page działają jako osobne strony, a nie podstrony stron głównych. Odpowiednio przygotowana landing page powinna szybko się ładować, zawierać konkretne treści napisane językiem sprzedażowym CTA i wymuszać reakcję. Landing page nie służy przekonywaniu klienta do zakupu lub zapisu, bo to powinniśmy uzyskać już na wcześniejszym etapie, dlatego teksty informacyjne ograniczamy do minimum, stawiając na skuteczne teksty sprzedażowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *