Reklama w portalu LinkedIn – na czym polega i jakie korzyści można osiągnąć?

  • by

Gwałtowny rozwój platform społecznościowych oraz sukcesywne zwiększanie czasu, jaki użytkownicy w nim spędzają, sprawił, że social media stały się kolejną doskonałą przestrzenią reklamową. Reklamy pojawiające się na Facebooku, Instagramie czy zyskującym sobie coraz większą popularność Tik Toku nikogo już nie dziwią. Świat social mediów nie kończy się jednak na tych aplikacjach, w głównej mierze ukierunkowanych na rozrywkę, lecz może służyć również celom biznesowym oraz poszerzaniu kontaktów zawodowych. Taką właśnie platformą społecznościową jest LinkedIn.

Co to jest LinkedIn?

LinkedIn jest kolejną platformą społecznościową gromadzącą użytkowników, z tym że w głównej mierze skupia się na rozwoju zawodowym. Można powiedzieć, że jest to taki biznesowy Facebook – tak samo jak na popularnym portalu Marka Zuckerberga użytkownicy, którzy zarejestrują się i utworzą konto, mogą dodawać znajomych, kontaktować się z nimi oraz wrzucać na swój wall posty. Ze względu jednak na charakter LinkedIn, głównie są to posty związane z naszą pracą lub prowadzonym biznesem. Dzięki portalowi możemy nie tylko poszerzać naszą siatkę kontaktów zawodowych, ale również możemy przeglądać oferty pracy, zdobywać nowe zlecenia, a także dokształcać się na dostępnych na platformie kursach.

Na czym polega reklama na LinkedIn?

Reklama na LinkedIn nie różni się znacząco od reklam na innych portalach społecznościowych. Zazwyczaj pojawia się jako post sponsorowany pomiędzy innymi postami, które wyświetlają się wśród postów osób, które obserwujemy i które mamy w znajomych. Wykupiona reklama może się też wyświetlać na pasku bocznym strony lub w specjalnie przeznaczonych do tego miejscach. Za pomocą narzędzi do obsługi reklam LinkedIn możemy zareklamować zarówno konkretny post, jak i ofertę pracy lub cały profil. Wszystko zależy od założonych celów. Tak samo możemy dobrać rodzaj reklamy, z dostępnych formatów jest m.in. zdjęcie, wideo, a nawet karuzela.

Jakie korzyści można osiągnąć reklamując się na LinkedIn?

Reklama na LinkedIn może być wykorzystywana w różnym celu, zarówno od zwiększenia ruchu na własnej stronie, przez budowanie świadomości jak i wizerunku marki, pozyskiwanie kontaktów, zwiększanie zainteresowania ofertą oraz zwiększenie sprzedaży czy pozyskiwanie wartościowych współpracowników. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się wśród firm B2B i właśnie w ich przypadkach jest najbardziej efektywna. Bardzo ważne jest, by reklama była odpowiednio ustawiona i trafiała do konkretnej grupy użytkowników – na LinkedIn jest to o tyle łatwiejsze, że istnieje wyraźny podział na branże – wówczas możemy liczyć na dużą ilość konwersji, przejść na stronę lub kliknięć w reklamę, gdyż trafi ona do osób naprawdę nią zainteresowanych. Niektóre źródła podają, że jest to nawet 80 procent!

Dlaczego warto się reklamować właśnie w LinkedIn?

LinkedIn jest portalem, z którego korzysta już ponad 600 milionów użytkowników z całego świata, a samych profili firmowych polskich firm jest ponad 200 tysięcy. W dodatku korzystają z niego głównie specjaliści, a w ostatnich latach platforma stała się nie tylko miejscem, gdzie można nawiązać kontakt z pracownikami lub rekruterami, ale zaczęła funkcjonować jako swoiste miejsce spotkań biznesowych.

Odpowiednio dobrana reklama na LinkedIn może uzyskać o wiele lepsze efekty niż reklamy umieszczone na innych platformach społecznościowych. Co prawda zazwyczaj jest od nich droższa, jednak przekładając włożony wkład finansowy na skuteczność, w wielu przypadkach będzie znacznie bardziej opłacalna. By jednak tak się stało, należy wcześniej przeprowadzić dokładną analizę, by mieć pewność, że przyniesie ona zamierzony skutek.

Platforma społecznościowa LinkedIn może być świetnym kanałem reklamowym dla firm. Należy jednak pamiętać o jego charakterystycznej specyfice i pamiętać, że reklama nie każdej branży i produktu przyniesie nam zamierzone efekty. Nim więc poświęcimy na ten cel środki finansowe, warto przeprowadzić rozeznanie i zapoznać się z tym medium lub powierzyć kampanię odpowiednim specjalistom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *