Każdy przedsiębiorca chce, aby jego firmowa strona internetowa wyświetlała się wszystkim potencjalnym klientom. Nie jest to jednak takie proste. Optymalizacja strony internetowej jest pierwszym krokiem do zaistnienia w sieci. Stąd już tylko konsekwencja i regularność w działaniu prowadzą do sukcesu w postaci osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarce Google i konwersji w postaci ruchu na stronie oraz realnej sprzedaży.
Co powinno się znajdować na stronie internetowej?
Każda dobra strona internetowa powinna być właściwie zoptymalizowana według zasad SEO. Oznacza to, że musi mieć kilka elementów, bez których ma niewielkie szanse na bycie atrakcyjną, czy też w ogóle widoczną. Po pierwsze witryna musi mieć jasny, prosty w obsłudze interfejs, który umożliwi użytkom intuicyjną obsługę. Warto, aby menu było proste i klarowne. Ponadto grafika na stronie nie może być ciężka, co oznacza, że nie może się długo ładować – nikt w dzisiejszych czasach nie chce i nie lubi czekać, w szczególności na uruchamianie się wszystkich elementów strony. W sklepie internetowym musimy mieć dobre zdjęcia i adekwatne do produktów, interesujące opisy. Kolejna kwestia to słowa i frazy kluczowe. Jeśli nasycimy treść strony hasłami, których klienci poszukują, znacznie szybciej znajdziemy się wysoko na listach wyników w wyszukiwarkach. Warto jednak mieć na uwadze, że nic nie dzieje się z dnia na dzień i aby optymalizacja i pozycjonowanie mogły być skuteczne, działania w ich zakresie muszą być podejmowane codziennie, przy czym pierwsze efekty uzyskuje się po kilku miesiącach. Co jednak zrobić, aby pozycjonować stronę i jednocześnie cały czas aktualizować jej treść we właściwy, przyciągający potencjalnych klientów sposób? Należy się zająć contentem.
Czym jest content witryny internetowej?
Content to inaczej zawartość strony internetowej. Zawartością jest więc wszystko, co się na niej znajduje. To właśnie ciekawy content przyciąga konsumentów. Jeśli zamieścimy na stronie wartościowe posty, które odpowiedzą konsumentom na różne ich wątpliwości, wzbudzimy w nich poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Nie tylko bowiem otrzymają odpowiedź na nurtujące ich pytanie, ale też będą chcieli wrócić po więcej. Szybciej również to właśnie u nas kupią interesujące ich produkty i usługi, ponieważ zadziała pozytywne skojarzenie. Docierając do odbiorców za pomocą treści, tworzymy skuteczną strategię marketingową, która dobrze zaplanowana, może znacznie zwiększyć konwersję na stronie internetowej naszej firmy.
Jak wykorzystać content witryny w marketingu?
Marketing treści to jedna ze skuteczniejszych kampanii reklamowych, na jaką możemy się dziś zdecydować. Jest to strategia komunikacji, która opiera się na wspomnianej treści. Wszystko zależy od konkretnej strategii, która może być oparta na grafice, czy też na wartościowych tekstach. Co ważne, należy zacząć od precyzyjnego zaplanowania działania, czyli od wyboru celu kampanii, analizy sytuacji na rynku oraz ruchów konkurencji. Na tej podstawie wybieramy taktykę, która w dużej mierze oprze się na contencie strony.
To właśnie treść jest jedynym naturalnym sposobem na dotarcie do klientów. Ludzie nie lubią wyskakujących reklam i w większości przypadków używają do nich programów blokujących. Nie zablokują natomiast treści i to szczególnie takiej, która ich interesuje.
Stworzenie dobrej strategii opartej na treści witryny, warto się kierować pięcioma elementami. Pierwszym z nich jest cel – dobrze określony sprawi, że łatwiej nam będzie zaprojektować i wykonać pozostałe elementy. Druga kwestia to grupa docelowa. Należy określić odbiorców precyzyjnie i wybrać dosyć wąską grupę, aby można było wykonać dokładniejszą reklamę. Trzeci element to dogłębna analiza tego, co robimy my i co robi nasza konkurencja. Czwarty etap to zainstalowanie odpowiednich narzędzi do bieżącego badania skuteczności naszego działania. I piąty etap to przygotowanie konkretnego planu działania i treści będących podstawą wszystkich naszych reklam. Bardzo ważne jest też, abyśmy na tym etapie wybrali kanały, którymi zechcemy szerzyć naszą kampanię.
Content marketing jest świetną odpowiedzią na potrzeby konsumentów i na to, czego oczekują. Polega na dostosowaniu się firmy do tego, czego szukają. Dzięki stworzeniu interesującego bloga, którego treść skierujemy do wybranych przez nas osób, również zadziałamy z obustronną korzyścią – zarówno dla siebie, jak i dla przyszłych klientów. Content marketing to coś, co powinno być i w dużej mierze jest dziś podstawą każdego marketingu firmowego.