Facebook Ads – co to jest i czy może pomóc w marketingu firmy?

  • by

Posiadając przedsiębiorstwo, doskonale zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest aktywność w sieci. Brak czynności zwiększających popularność naszej firmy to nieme przyzwolenie na zwiększenie popularności naszej konkurencji. Nie możemy do tego dopuszczać. Warto zapoznać się więc z możliwościami, jakie dają nam media społecznościowe, czyli z Facebook Ads.

Czym jest Facebook Ads?

Z pojęciem Google Ads spotykamy się znacznie częściej, niż Facebook Ads, ale zdecydowanie warto zaangażować się w naukę obu tych narzędzi. Istnieje mnóstwo sposobów na szerzenie wiedzy odnośnie do naszych produktów i usług, ale trzeba przyznać, że jeden z największych potencjałów drzemie w mediach społecznościowych. Nie ulega wątpliwości, że kampania marketingowa jest czymś bardzo podstawowym, na co zawsze musimy się zdecydować, jeśli myślimy o swojejfirmie na poważnie. Jeśli więc połączymy kampanię marketingową ze światem social mediów, możemy tylko skorzystać.

Jednym z najefektywniejszych systemów reklamowych jest Facebook Ads. Biorąc pod uwagę ilość osób zalogowanych na Facebook’u każdego dnia, kampanie te tylko czekają, aby je uruchomić. Facebook Ads to skuteczny system reklamowy, który daje możliwość dokładnego projektowania, wykonywania i przekierowania płatnych kampanii reklamowych w całych mediach społecznościowych. Oznacza to, że stworzone przez nas reklamy będzie można uruchomić nie tylko na Facebook’u, ale również na Instagramie, czy też Messengerze. Dzięki temu w stosunkowo prosty sposób docieramy do milionów ludzi, którzy mogą się stać naszymi klientami.

Jakie funkcjonują reklamy od Facebook Ads?

System reklamowy Facebook Ads jest oparty na potrzebach i danych użytkowników, którzy mają swoje konta w mediach społecznościowych. Tworząc reklamę, musimy znać swoją grupę docelową, żeby zaznaczyć wszystkie cechy charakterystyczne potencjalnego klienta, takie jak wiek, płeć, czy też zainteresowania. Prowadzi to do tego, że Facebook Ads będzie wyświetlał reklamy jedynie osobom, które według zapisanych przez niego i przez nas danych, mogą być zainteresowane produktem lub też usługą. Facebook Ads zadba też o to, by nowym potencjalnym klientom wyświetlać wiadomości przybliżające im wiedzę o nas, a tym stałym przypomnienia, że wciąż istniejemy i wciąż jesteśmy otwarci na współpracę.

Istotne jest to, że Facebook Ads działa wrzucając reklamy w treściach przeglądanych przez potencjalnych kupujących. Dzięki temu wplatają się one w otoczenie stosunkowo płynnie, wyglądając jak zwyczajne posty innych użytkowników. Reklamy te zawsze są oznaczone dopiskiem „Sponsorowane”, jednak na niego zwraca się uwagę nieco później.

Jak stworzyć kampanię na Facebook Ads?

Tworzenie kampanii w systemie Facebook Ads nie należy do procesów skomplikowany, jednak należy wprowadzać jedynie dobrze sprawdzone informacje, które pomogą nam w popularyzowaniu wiedzy na temat naszej firmy. W pierwszym etapie określamy cel naszej reklamy. Warto wybrać sobie jeden, konkretny, ponieważ ogólny znacznie trudniej będzie osiągnąć np. zwiększenie zasięgu, dotarcie do dużego grona potencjalnych odbiorców czy zostawienie przez klienta zainteresowanego usługą lub produktem kontaktu do siebie. Drugi etap to sprecyzowanie, gdzie i do kogo chcemy dotrzeć. Tu trzeba zawęzić grupę odbiorców i obszar, na którym ma się wyświetlać reklama. To bardzo istotne, aby osobom mieszkającym w Krakowie nie wyświetlały się informacje o lokalnej działalnościpod Warszawą – chyba że należy to do naszego celu. W trzecim etapie przechodzisz już do tworzenia treści swojej reklamy. Pamiętając o tym, że reklama powinna jasno przekazywać informację, na której nam zależy, warto tworzyć ją możliwie przejrzyście i prosto.

Dlaczego Facebook Ads tak korzystnie wpływa na marketing firmowy?

Poruszając się w wirtualnym świecie, zapewne nie umknie naszej uwadze, jak bardzo wszyscy jesteśmy uzależnieni od mediów społecznościowych. Użytkownicy Facebook’a, Instagrama, czy też innych bijących rekordy popularności portali to ogromna grupa potencjalnych klientów, którzy przeglądają miliardy treści w ciągu zaledwie jednego dnia. Dzięki temu mamy szansę dotrzeć do nich w krótkim czasie. Co więcej, to my określamy budżet reklamy, więc nie musimy się martwić, że jej koszty przekroczą granicę opłacalności, jaką sobie założymy. Ponadto możemy dzięki temu zbudować solidną świadomość marki, która będąc popularną w mediach społecznościowych, szybko stanie się popularna i poza nimi.

Decydując się na kampanie reklamowe w systemie Facebook Ads, otrzymujemy dostęp do intuicyjnego, prostego w obsłudze panelu, który umożliwi nam szybkie tworzenie i równie szybką kontrolę wypuszczanych reklam. Dzięki nim zyskasz więcej ruchu na swojej stronie internetowej, do której możesz ludzi przekierować w naturalny sposób.

Ostatnia ważna rzecz to wsparcie profesjonalistów. To bardzo ważne, aby umieć prosić o poradę i pomoc, bo tylko w taki sposób szybko nauczymy się naprawiać swoje błędy i sięgać po więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *