Przejdź do treści

Google Ads – w jaki sposób wykorzystać to narzędzie w e-commerce?

  • przez

Handel internetowy od lat prężnie się rozwija, zajmując w świecie konsumentów coraz więcej miejsca. W dobie pandemii korzystanie ze sklepów internetowych stało się tak naturalne, że wiele osób zarzuciło tradycyjną formę nabywania potrzebnych sobie produktów. Wirtualny świat jest dziś wszystkim bliższy niż kiedykolwiek wcześniej, dlatego inwestycja w działania e-commerce poprzez Google Ads jest bardziej niż rozsądna.

Czym jest Google Ads?

Google Ads to ogólnoświatowy, niezwykle popularny system reklamowy od firmy Google. Umożliwia on wyświetlanie różnego typu reklam w wyszukiwarce Google, w sieci reklamowej Google Display oraz na platformie YouTube. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi i stosunkowo prostemu procesowi tworzenia różnorodnych kampanii system ten ciągle zdobywa nowych użytkowników w postaci osób prywatnych oraz przedsiębiorców różnego rodzaju.

W Google Ads są dostępne 4 podstawowe typy kampanii, z których można wybierać. Pierwszą z nich jest Search, która wyświetla reklamy tekstowe w wyszukiwarce internetowej. Drugi typ kampanii to Display, dzięki której możemy kreować graficzne banery reklamowe i wyświetlać je u partnerów sieciowych Google. Trzeci typ kampanii to YouTube, na którym wyświetlają się reklamy w formie video. Czwarty natomiast to tak zwany PLA, czyli kampanie sprzedażowe, które są najbardziej pożądane w branży e-commerce.

Przede wszystkim dobra optymalizacja

Korzystanie z Google Ads jest posunięciem bardzo rozsądnym, jednakże działania reklamowe należy poprzedzić dogłębnym audytem swojej strony. Audyt ten wykaże, w jakim obszarze musimy poprawić swoją stronę, aby była ona lepiej wyświetlana w wyszukiwarce Google i lepiej odbierana przez potencjalnych klientów. W pierwszej kolejności ważne jest dopracowanie szczegółów sklepu internetowego. Najistotniejsza jest strona produktu, dobre i niezbyt ciężkie zdjęcia, konkretna nazwa zawierająca dobrą frazę kluczową oraz jasne, czytelne opisy.

To jednak nie wszystko. Zawsze warto posiłkować się doświadczeniem specjalistów z firm marketingowych, którzy będą wiedzieć, co należy zrobić, aby nasza marka była lepiej rozpoznawalna, a nasz produkt chętniej kupowany.

Co promować poprzez Google Ads?

Kiedy mamy już pewność, że nasza strona posiada odpowiedni content, a produkty są na niej dobrze zaprezentowane, warto zacząć przygodę z Google Ads. Pierwsza decyzja będzie dotyczyła wyboru produktów, które będą promowane. Jeśli na początku trudno nam o tym zdecydować, można promować cały asortyment sklepu. Po kilku tygodniach stanie się jasne, które produkty, czy też kategorie produktów wysunęły się na prowadzenie i łatwiej będzie ustawić kampanię reklamową bardziej konkretnie. Ustalając swój plan, powinniśmy też zwrócić uwagę na sezonowość sprzedaży, które występuje niemalże w każdej branży. To ważne, kiedy ustalamy nasz plan na kilka miesięcy wprzód.

Która kampania będzie najlepszym wyborem?

W przypadku sklepów internetowych jedynym dobrym wyborem będzie kampania sprzedażowa PLA. Służy ona do uzyskania możliwie najwyższych wyników sprzedażowych przy niewielkim nakładzie finansowym. Ten typ kampanii pozwala na wyświetlanie zdjęć wraz z krótkimi opisami u góry i u dołu wyszukiwarki Google. To bardzo skuteczny sposób na przedstawienie swojego sklepu. Klient po wpisaniu w Google interesującej go frazy zobaczy na górze wyników odpowiadające mu produkty. Kiedy kliknie ten, który promujemy, zostanie przekierowany na stronę sklepu internetowego w celu sfinalizowania zakupu.

Grupa docelowa

Tak jak w każdej kampanii reklamowej, również i w kampanii sprzedażowej niezwykle istotną kwestią jest wybór konkretnej grupy docelowej. Sprzedawanie produktu wszystkim jest niemożliwe, ponieważ ogrom różnic w zapotrzebowaniu uniemożliwi stworzenie reklamy o silnym przekazie. Nie każdy produkt jest też dla każdego, dlatego warto maksymalnie zawęzić grupę potencjalnych klientów. Musimy określić wiek, płeć, styl życia i obszar, na którym potencjalni kupcy zamieszkują. Mając takie dane, zdecydowanie łatwiej będzie stworzyć reklamę skuteczną, która znacząco zwiększy konwersję w naszym sklepie internetowym.

Oczywiście decydując się na Google Ads, musimy zająć się jeszcze wieloma kwestiami, w tym połączeniem Google Ads z Google Analytics. Jedno jest jednak pewne. Nie ma lepszego narzędzia dla e-commerce, niż Google Ads, które doskonale współpracuje z każdym naszym przedsięwzięciem i oferuje wiele możliwości, które możemy personalizować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności.
Dostosuj Tylko wymagane Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek
Dostosuj ustawienia
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

Brak plików cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek