Przejdź do treści

Czy WoMM marketing ma przyszłość?

  • przez

Plotka niejedno ma imię. Choć wiele z nich nie wnosi do życia nic pozytywnego, tak ten rodzaj „plotki”, który jest wykorzystywany w marketingu szeptanym, zdaje się przynosić całkiem dobre skutki sprzedażowe. Zanim odpowiemy sobie na pytanie, czy marketing szeptany, nazywany również WoMM lub buzz marketingiem, ma przyszłość, przypomnijmy sobie, czym on właściwie jest.

Czym jest marketing szeptany?

Jak wskazuje sama nazwa tego rodzaju działań, WoMM marketing polega na dyskretnym wspominaniu konsumentom o danym produkcie, marce albo usłudze. Pojawienie się wzmianki o konkretnej rzeczy ma wzbudzić dyskusję na forum. Ważne jest, by owo „szeptanie” było jak najbardziej naturalne, a osoba, która wspomni w sieci o produkcie, który tak naprawdę reklamuje, ma tylko zainicjować dalszą rozmowę konsumentów. Krótka opinia lub rekomendacja nie powinna być nachalna, a uczestnicy dyskusji nie mogą czuć się w żaden sposób nakłaniani do dokonania zakupu. Być może to jest właśnie siła marketingu szeptanego – wskazywanie na daną rzecz, bo „przecież u mnie się sprawdziła”. Fakt, że konsumenci częściej kupują coś z polecenia drugiej osoby (bliskiej, kogoś na forum, influencera) niż ulegają działaniu tradycyjnej reklamy, którą znamy z pracy, telewizji lub radia, jest potwierdzony badaniami naukowymi. Co prawda WoMM marketing nie ma za wiele wspólnego ze wspomnianym wcześniej influencer marketingiem, ale chodzi o samą obecność osoby, która poleca nam daną rzecz. Łatwiej zaufać komuś, kto wydaje się bliższy niż aktor grający w reklamie.

WoMM marketing – jakie ma korzyści?

Największą z korzyści, jakie niesie WoMM marketing zdaje się być to, że odpowiada na potrzeby potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym. Marketerzy, zajmujący się marketingiem szeptanym, na bieżąco monitorują sieć, by wiedzieć, gdzie mogą okazać się przydatni. Kobieta poszukuje na forum dla mam skutecznego sposobu na katar u dziecka? Dzięki marketingowi szeptanemu, na przykład producent plastrów aromatycznych może znaleźć nie tylko jedną, ale kilka konsumentek, dla których tego rodzaju produkt okaże się przydatny. Marketing szeptany ma moc działania „tu i teraz”, a to ważne i dobrze rokuje na przyszłość. Poza tym za duży plus WoMM marketingu można uznać fakt, że poprzez częste wzmianki o marce i pozytywne opinie zadowolonych użytkowników, budowany jest pozytywny wizerunek danej firmy. To potwierdza wiarygodność i uznanie wśród klientów.

Jaka jest przyszłość WoMM marketingu?

WoMM marketing, szczególnie ten prowadzony świadomie i odpowiedzialnie, przynosi korzyści i nie zapowiada się, by w przyszłości miało się to zmienić. Gdy marketerzy pamiętają o tak ważnych aspektach, jak wiarygodność i naturalność w tym, co robią, to marketing szeptany ma sens i przyczynia się do budowania relacji pomiędzy marką a klientem. WoMM marketing powinien iść z duchem czasu – publikowanie wyłącznie na forach internetowych może nie przynosić skutków. Dziś siłą są social media i wypowiedzi użytkowników na nich zgromadzonych, a co będzie nią jutro? Czas pokaże, ale z pewnością nie zdegraduje WoMM marketingu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności.
Dostosuj Tylko wymagane Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek
Dostosuj ustawienia
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

Brak plików cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek