Przejdź do treści

Pozycjonowanie lokalnych stron internetowych – jak to robić skutecznie?

  • przez

Samo pozycjonowanie stron internetowych nie jest zjawiskiem nowym ani nieznanym. Większość użytkowników internetu ma świadomość, że artykuły lub inne propozycje, które wyświetlają się na pierwszej stronie wyszukiwarki po wpisaniu danego hasła, nie znalazły się tam przypadkowo. Zazwyczaj stoi za tym bardzo konkretna praca nad widocznością strony albo inwestycja w reklamę. Oba te sposoby są skuteczne – zarówno pozycjonowanie, jak i tworzenie płatnych reklam, jednak trwalszą opcją jest inwestycja nie pieniędzy, ale czasu w dobrą optymalizację strony, szczególnie jeśli zależy nam na pozycjonowaniu lokalnych stron internetowych.

Dlaczego i kiedy warto pozycjonować stronę lokalnie?

Załóżmy, że prowadzimy na terenie Krakowa, a właściwie to na Nowej Hucie, salon fryzjerski, specjalizujący się w przedłużaniu włosów. Możemy prowadzić stronę internetową lub blog o pielęgnacji i przedłużaniu włosów, dołączając do każdego z wpisów swoją ofertę i cennik, ale jakie będzie to miało przełożenie na nowych klientów, którzy faktycznie zdecydują się zapisać na zabieg? Co najwyżej przeczytają nasze ciekawe artykuły, dowiedzą się, jak dbać o zagęszczone włosy, a na podobną usługę, owszem, zapiszą się, ale na przykład w swoim rodzinnym Gdańsku. W celu zminimalizowania takich sytuacji, osoby świadczące usługi w danym rejonie, restauratorzy, czy lekarze powinni rozważyć lokalne pozycjonowanie stron internetowych. Frazy, które są połączone z lokalizacją, świetnie się w tym sprawdzają. Zatem, w przypadku bycia wspomnianym fryzjerem, zamiast dbać o tworzenie treści pod frazy typu „przedłużanie włosów”, warto wykorzystywać te nastawione na lokalizację, na przykład: „fryzjer kraków nowa huta”.

Co wyróżnia pozycjonowanie lokalnych stron internetowych?

Widoczność strony internetowej przekłada się na częstotliwość korzystania z usług, jakie ona oferuje. Pozycjonowanie lokalnych witryn wyróżnia to, że są bardziej widoczne w konkretnej lokalizacji – potencjalni klienci mają do nich ułatwiony dostęp.

O czym pamiętać, by skutecznie pozycjonować lokalne strony?

Aby klient z łatwością mógł określić lokalizację danej firmy, należy zadbać o jej znacznik na Mapie Google. To skuteczny sposób, jeśli chcemy dotrzeć do osób, które znajdują się w pobliżu i akurat potrzebują skorzystać z usługi mechanika samochodowego, zjeść dobry obiad lub kupić pamiątki. Pozycjonowanie lokalne, podobnie jak pozycjonowanie nakierowane na frazy bez wskazania lokalizacji, powinno opierać się na treściach nasyconych odpowiednimi frazami kluczowymi. Konieczna jest także optymalizacja takich elementów na stronie jak meta tagi i nagłówki. Strona musi zawierać dane dotyczące adresu i możliwościach kontaktu. Łatwiej jest dotrzeć do klientów, gdy nie konkuruje się ze stronami o podobnej tematyce z całej Polski. Nakierowanie działań na konkretny region ułatwia działania związane z pozycjonowaniem stron i przynosi znacznie lepsze efekty sprzedażowe, jak i wizerunkowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności.
Dostosuj Tylko wymagane Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek
Dostosuj ustawienia
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

Brak plików cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek