Pozycjonowanie lokalnych stron internetowych – jak to robić skutecznie?

  • by

Samo pozycjonowanie stron internetowych nie jest zjawiskiem nowym ani nieznanym. Większość użytkowników internetu ma świadomość, że artykuły lub inne propozycje, które wyświetlają się na pierwszej stronie wyszukiwarki po wpisaniu danego hasła, nie znalazły się tam przypadkowo. Zazwyczaj stoi za tym bardzo konkretna praca nad widocznością strony albo inwestycja w reklamę. Oba te sposoby są skuteczne – zarówno pozycjonowanie, jak i tworzenie płatnych reklam, jednak trwalszą opcją jest inwestycja nie pieniędzy, ale czasu w dobrą optymalizację strony, szczególnie jeśli zależy nam na pozycjonowaniu lokalnych stron internetowych.

Dlaczego i kiedy warto pozycjonować stronę lokalnie?

Załóżmy, że prowadzimy na terenie Krakowa, a właściwie to na Nowej Hucie, salon fryzjerski, specjalizujący się w przedłużaniu włosów. Możemy prowadzić stronę internetową lub blog o pielęgnacji i przedłużaniu włosów, dołączając do każdego z wpisów swoją ofertę i cennik, ale jakie będzie to miało przełożenie na nowych klientów, którzy faktycznie zdecydują się zapisać na zabieg? Co najwyżej przeczytają nasze ciekawe artykuły, dowiedzą się, jak dbać o zagęszczone włosy, a na podobną usługę, owszem, zapiszą się, ale na przykład w swoim rodzinnym Gdańsku. W celu zminimalizowania takich sytuacji, osoby świadczące usługi w danym rejonie, restauratorzy, czy lekarze powinni rozważyć lokalne pozycjonowanie stron internetowych. Frazy, które są połączone z lokalizacją, świetnie się w tym sprawdzają. Zatem, w przypadku bycia wspomnianym fryzjerem, zamiast dbać o tworzenie treści pod frazy typu „przedłużanie włosów”, warto wykorzystywać te nastawione na lokalizację, na przykład: „fryzjer kraków nowa huta”.

Co wyróżnia pozycjonowanie lokalnych stron internetowych?

Widoczność strony internetowej przekłada się na częstotliwość korzystania z usług, jakie ona oferuje. Pozycjonowanie lokalnych witryn wyróżnia to, że są bardziej widoczne w konkretnej lokalizacji – potencjalni klienci mają do nich ułatwiony dostęp.

O czym pamiętać, by skutecznie pozycjonować lokalne strony?

Aby klient z łatwością mógł określić lokalizację danej firmy, należy zadbać o jej znacznik na Mapie Google. To skuteczny sposób, jeśli chcemy dotrzeć do osób, które znajdują się w pobliżu i akurat potrzebują skorzystać z usługi mechanika samochodowego, zjeść dobry obiad lub kupić pamiątki. Pozycjonowanie lokalne, podobnie jak pozycjonowanie nakierowane na frazy bez wskazania lokalizacji, powinno opierać się na treściach nasyconych odpowiednimi frazami kluczowymi. Konieczna jest także optymalizacja takich elementów na stronie jak meta tagi i nagłówki. Strona musi zawierać dane dotyczące adresu i możliwościach kontaktu. Łatwiej jest dotrzeć do klientów, gdy nie konkuruje się ze stronami o podobnej tematyce z całej Polski. Nakierowanie działań na konkretny region ułatwia działania związane z pozycjonowaniem stron i przynosi znacznie lepsze efekty sprzedażowe, jak i wizerunkowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *