Jaki potencjał nosi w sobie LinkedIn?

  • by

Każdy właściciel firmy i własnej marki wie dziś, że aktywność w Internecie jest podstawą utrzymania się na powierzchni. Aby nie zatonąć, należy jednak wybierać takie aktywności i takie platformy, dzięki którym marka nie tylko zaistnieje, ale zacznie przyciągać do siebie coraz to nowych odbiorców.

Czym jest LinkedIn?

LinkedIn jest najbardziej zaufanym medium społecznościowym w Stanach Zjednoczonych. Istnieje już od 2003, a liczba jego użytkowników stale rośnie. Dziś dzięki pełnej transparentności serwisu, doskonale zaprojektowanym funkcjonalnościom i sposobie, w jaki można się na niej komunikować, na LinkedIn zarejestrowało się już ponad 675 mln użytkowników, z czego prawie 3 mln kont należy do Polaków. Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba użytkowników i nie ma się temu co dziwić. To nie tylko doskonale miejsce do przedstawienia swojego profesjonalnego profilu, czy też zaprezentowania swojej firmy. To również świetne miejsce do wstawiania i odnajdywania ofert pracy. Odpowiednio eksponując swoje najlepsze cechy, publikując interesujące artykuły i kontaktując się z osobami o podobnych zainteresowaniach, lub profilach zawodowych możemy stworzyć potężną sieć kontaktów, która w życiu zawodowym może się okazać niezwykle przydatna.

Jakie funkcjonalności są istotne dla przedsiębiorcy?

Na platformie LinkedIn swoje firmowe strony posiadało w 2020 roku ponad 50 mln przedsiębiorców z całego świata, z czego ponad 80 tys. kont należało do przedsiębiorców polskich. Już tylko to powinno dać do myślenia wszystkim, którzy zastanawiają się nad otwarciem w tym miejscu swojej firmowej witryny. To miejsce, które ponad wszystko będzie brane na poważnie, dlatego też dokładne uzupełnienie swojego profilu i korzystanie z dostępnych funkcjonalności LinkedIn powinno być naszym firmowym priorytetem.

Publikacja

Jeśli już stworzyliśmy naszą stronę, musimy pamiętać o starannym wypełnieniu jej profilu i dodanie jej do polecanych aktualności, gdyż dzięki temu szybciej zwrócimy na siebie uwagę. Skorzystajmy też z możliwości dopięcia do strony kilku hasztagów, dzięki którym łatwiej będzie nas znaleźć.

Teraz musimy zacząć działać, ponieważ od naszej aktywności na platformie zależy to, jak szybko odnajdą nas potencjalni klienci i kontrahenci. Regularnie i konsekwentnie publikując artykuły, zdjęcia, filmy i inne interesujące media, zyskamy sobie grono wiernych odbiorców. To rodzaj profesjonalnego bloga, który pozwala pokazać się nam z jak najlepszej strony. Warto regularnie sprawdzać dostępne funkcjonalności w publikacjach, gdyż LinkedIn stale się rozwija, dodając nowe elementy. W tej chwili można skorzystać z kilku naprawdę interesujących, czy może podstawowych dla większości branż, opcji:

  • szukanie rekomendacji,
  • udostępnianie dokumentu, zdjęcia, czy też video,
  • świętowanie okazji,
  • ankieta,
  • oferta pomocy,
  • poszukiwanie eksperta.

To oczywiście tylko przykłady, jednak należy pamiętać o pewnych zasadach każdej publikacji. Musi być przede wszystkim wartościowa, interesująca. Może być w formie ciekawych artykułów, statystyk, raportów, czy też e-booków. I musi być stworzona dla konkretnej grupy docelowej.

Twórz wydarzenia

Jedną z możliwości publikacji jest tworzenie eventów branżowych, które spowodują wzrost zainteresowania naszą firmą. To świetna okazja do tego, aby umożliwić swoim obserwatorom skorzystanie z udostępnionego przez nas szkolenia, webinarium, czy konferencji tematycznej. Na spotkania online zapraszamy zwykle za darmo, co jest dodatkowym atutem tego rodzaju wydarzeń

Rynek pracy

LinkedIn to miejsce idealne dla pracodawców. Jeśli posiadasz firmę, w której rotacja jest dosyć duża, lub też chcesz zatrudnić nowe osoby, warto stworzyć profesjonale oferty pracy, które zachęcą potencjalnych pracowników do kontaktu z Tobą. Z drugiej strony możesz aktywnie szukać potencjalnych kandydatów i zapraszać ich na rozmowy – wszystko zależy od tego, jak chcesz i lubisz działać.

Czy istnieje coś specjalnie dla naszej marki?

Nie ulega wątpliwości, że korzystanie z reklam LinkedIn może się okazać konieczne, szczególnie jeśli nasza firma posiada dużą konkurencję. Nie zapominając o dbałości o poziom jakości swojej marki, warto skupić się też na dobrze zaprojektowanej kampanii. Jej częścią na LinkedIn powinna być strona marki, czyli Showcase Page. Dzięki niej uzyskamy możliwość dodatkowej promocji swojego przedsiębiorstwa. Można ją powiązać ze stroną nadrzędną, ale tylko jedną. I należy pamiętać, że do jednej firmy może być dołączonych maksymalnie 10 stron marki, w których będą zawarte między innymi takie dane, jak promocja usług, lokalizacja, dane projektu i wiele innych.

Dlaczego więc warto zainteresować się LinkedIn?

Wspomniane w artykule funkcjonalności to podstawa działania na LinkedIn. Warto jednak pamiętać, że portal rozwija się z dnia na dzień, a jego potencjał jest ogromny. Warto korzystać z narzędzi, jakie oferuje, nie zapominając o własnej kreatywności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *