Funkcjonalności Pinteresta, których powinna używać marka

  • by

Zaistnienie na dłużej w świadomości klientów, to bez wątpienia marzenie każdego, kto prowadzi własny biznes. W dzisiejszym czasach życie w głównej mierze toczy się w przestrzeni wirtualnej. Facebook, Instagram i YouTube to portale, z których korzysta większość ludzi na świecie. Nic więc dziwnego, że zajmują one czołową pozycję w życiu codziennym milionów użytkowników. Coraz większą popularnością cieszy się także jeszcze jedna platforma – Pinterest, gdzie zamiast lajków i polubień liczą się piny i tablice. Użytkownicy czerpią z nich inspiracje pełnymi garściami. Niestety wciąż jedynie niespełna 30% polskich marek korzysta z funkcjonalności Pinteresta i jego dużego potencjału marketingowego.

Pinterest, czyli właściwie co?

Pinterest to jedna z platform social media będąca swego rodzaju narzędziem, które daje jego użytkownikom możliwość, odnalezienia inspiracji wedle ich własnych preferencji. Jednocześnie to także przestrzeń, w której można tworzyć i inicjować pomysły, innymi słowy wpływać na wyobraźnię odbiorców. W praktyce wygląda to tak, że jeżeli ktoś lubi modę, to na swoich tablicach będzie „przypinał” rzeczy, które chciałby nosić lub w których oczyma wyobraźni może zobaczyć siebie. Nazwa Pinterest to zbitka dwóch słów: „pin”, które oznacza przypiąć oraz „interest”, czyli zainteresowania. W języku marketerów jest to zatem doskonałe medium do inicjowania i identyfikacji potrzeb zakupowych.

Dla kogo jest Pinterest?

Jeśli chodzi o obecne na platformie marki, to kryją się za nimi głównie sklepy internetowe. Nie oznacza to jednak, że gdy prowadzimy biznes stacjonarny, to nie mamy czego szukać na Pintereście. Wręcz przeciwnie. Według przeprowadzanych badań, blisko 90% użytkowników Pinteresta decyduje się na zakup danej rzeczy na podstawie kolekcji własnych inspiracji. W zestawieniu tym przeważają kobiety. Najpopularniejszymi tematami są natomiast: rozrywka, edukacja, wystój wnętrz, sztuka, ubrania i kosmetyki. Stworzenie atrakcyjnej tablicy inspiracji z naszym produktem w roli głównej, to klucz do sukcesu!

Najważniejsze funkcje, z których warto skorzystać

Pinterest oferuje kilka ciekawych rozwiązań, dzięki którym możemy wprowadzić odbiorcę do świata ukochanej marki. Piny to nasz content wizualny, który może przybrać postać np. zdjęcia czy wideo. Żeby były lepiej zauważone przez użytkowników, powinny być możliwe jak najlepszej rozdzielczości i najlepiej w orientacji pionowe. Większość użytkowników korzysta bowiem z Pinteresta w aplikacjach mobilnych. Aranżując poszczególne tablice, staraj się czymś wyróżnić, a jednocześnie zbudować charakterystyczny i powtarzalny dla Twoje marki styl. Nie zapomnij także o dyskretnym umieszczeniu logo.

Dodatkową widoczność pinów zwiększa użycie hashtagów w ich opisach. Pinterest daje także możliwość podlinkowania naszej strony www, a co za tym idzie – bezpośredniego przekierowania użytkownika do konkretnego produktu z naszego sklepu. To rozwiązanie zdecydowanie skraca ścieżkę zakupu i inspiruje do podjęcia decyzji. Ciekawą opcją jest narzędzie Pinterest Lens. To nic innego jak mobilna, wizualna wyszukiwarka. Analizuje ona wprowadzone przez użytkownika do platformy zdjęcie, otaguje je i podpowiada pokrewne piny. Jeżeli więc dobraliśmy odpowiednie słowa kluczowe, to bardzo prawdopodobne, że i nasz produkt znajdzie się w wyszukiwarce. Na naszym koncie firmowym możemy sprawdzić, co najbardziej generuje ruch użytkowników (Pinterest Analytics pokaże nam to w statystykach). Chcąc stworzyć bardziej rozbudowane tablice, skorzystajmy z rozszerzonych pinezek tzw. rich pinów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *