Przejdź do treści

Jak mierzyć skuteczność content marketingu?

  • przez

Wdrażając strategie marketingowe, oczekuje się pozytywnych efektów. Dotyczy to także oddziaływania na odbiorców za pomocą różnych treści. Jak sprawdzić, czy kroki poczynione w ramach content marketingu okazały się skuteczne? I na czym polega content marketing?

Czym jest content marketing?

Mianem content marketingu określa się działania wykorzystującetreści w rozmaitej postaci, począwszy od tekstów, przez materiały audiowizualne, prezentacje, a na zdjęciach, infografikach i wykresach kończąc. Kojarzony jest głównie z przestrzenią internetową, lecz i poza niątę strategię się stosuje.

Natomiast w erze powszechnego dostępu do sieci tę odmianę marketingu utożsamia się przeważnie jako tworzenie treści na strony www. Poprzez zawartość witryny wpływa się na jej widoczność w wyszukiwarkach i na odbiorców, dostarczając im informacji oraz zachęcając do podjęcia akcji. Treści służą też kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa lub marki.

Content marketing jest odpowiedzią na trendy w użytkowaniu środków masowego przekazu. Użytkownicy przenieśli swoją aktywność do sieci. Tutaj poszukują rozwiązań, zapoznają się z opiniami innych, dokonują zakupów. Rzeczywistość wirtualna likwiduje też bariery między nadawcami a odbiorcami, sprawiając, że łatwiej nawiązać kontakt i budować długofalowe więzi. Nie jest to jednostronny przekaz w przeciwieństwie do tradycyjnie rozumianych reklam.

Content marketing a SEO

Zawartość strony determinuje jej pozycję na listach wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym większe szanse, że witryna zostanie zauważona przez przedstawicieli grupy docelowej. A to pierwszy i kluczowy krok, by pozyskać klienta. Co wpływa na miejsce strony w rankingu:

  • dobór słów kluczowych
  • wartościowy i unikalnycontent
  • historia witryny
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
  • metadane
  • formatowanie tekstu, nagłówki

Content marketing jest nierozerwanie powiązany z SEO. Treści najlepiej więc tworzyć w oparciu o zasady optymalizacji strony pod wyszukiwarki. Takie połączenie przełoży się na efekty.

Skuteczność strategii content marketingu – jak sprawdzić?

W uproszczeniu mówiąc, miarą efektywności jest ruch na stronie, co sugeruje, że treści przyciągają odbiorców.

Czynniki pozwalające określić skuteczność działań w sieci:

  • ruch organiczny na stronie
  • liczba wyświetleń artykułów/ podstron
  • liczba unikalnych użytkowników odwiedzających serwis w połączeniu z czasem spędzonym na stronie
  • liczebność grupy tworzącej społeczność wokół marki (np. w social mediach)
  • pozyskane leady, czyli szanse sprzedażowe

Google Analytics narzędziem wspierającym badanie statystyk strony

Udostępnione przez Google narzędzie jest rozwiązaniem o dużej funkcjonalności, dzięki któremu można zapoznać się ze statystykami witryny. Program generuje raporty opracowane na podstawie danych gromadzonych przez stronę. Zawierają szereg informacji przydatnych z punktu widzenia skuteczności prowadzonych kampanii content marketingowych.

Raporty pokazują: aktywność użytkowników w wybranym okresie, aktywność grupy użytkowników wyodrębnionej na podstawie konkretnej cechy, dane demograficzne odbiorców, źródło ruchu. Ponadto wyniki analizy wskazują, jakie składowe zawartości strony były przez internautów najchętniej odwiedzane. A to tylko ułamek informacji dostarczanych przez narzędzie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności.
Dostosuj Tylko wymagane Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek
Dostosuj ustawienia
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

Brak plików cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek