Jak pisać teksty SEO-friendly?

  • by

Nawet najbardziej zachęcająco wyglądający produkt nie znajdzie nabywcy, jeśli nie zostanie zauważony. I na tym właśnie polegają działania SEO – na zwiększeniu prawdopodobieństwa, że użytkownik poszukujący konkretnego dobra, usługi albo informacji trafi na daną stronę. A jednym z narzędzi wpływających na pozycję witryny w wyszukiwarce są teksty. Jak je pisać, aby zostały docenione przez algorytmy?

Czym jest SEO?

Wystarczy wpisać dowolną frazę w wyszukiwarkę, aby przekonać się, jak wiele wyników zostanie wyświetlonych na liście. Uwaga internautów skupia się głównie na kilku pierwszych odnośnikach, zaś te umieszczane niżej są pomijane. I w działaniach SEO, mówiąc w uproszczeniu, chodzi o wywindowanie witryny, by opuściła czeluści Internetu, odnotowując awans w rankingu.

Wyszukiwarki pomagają użytkownikom znaleźć rozwiązanie, przeczytać opinie, zasięgnąć informacji. Zarządcom witryn zależy natomiast, by ich oferta trafiła do jak najszerszej grupy odbiorców. To bowiem szansa na udaną transakcję albo zyski z reklam, więc wzmożony ruch na stronie jest przez nich pożądanym zjawiskiem.

Czynniki oddziałujące na pozycję witryny:

  • odpowiednio dobrane słowa kluczowe;
  • metadane (meta title, meta description, atrybuty alt obrazu);
  • nagłówki;
  • linki dofollow, linkowanie wewnętrzne.

Roboty Google cenią treści zoptymalizowane pod kątem SEO. Warto więc postarać się, by na stronie zagościł dobrej jakości content.

Czym wyróżniają się teksty SEO-friendly?

Content przede wszystkim – słusznie – kojarzy się z tekstem w formie artykułów, opisów, informacji zawartych na witrynie głównej i podstronach, lecz mianem contentu określa się też elementy wizualne i audio. Pisząc treści na strony internetowe, trzeba znaleźć równowagę między oczekiwaniami odbiorców, a robotów indeksujących. Czym powinien charakteryzować się tekst przyjazny SEO?

Unikalność wyróżnikiem witryny

Powielonetreści spychają witrynę w niebyt. Ważne, by tekst nie był kopią z innego adresu. Zawartość niepowtarzalna pozwoli witrynie zyskać w porównaniu do konkurencji.

Frazy kluczowe niezbędne dla strategii pozycjonowania

Warto wykonać analizę pod kątem fraz kluczowych, aby dowiedzieć się, jakie zagadnienia związane z prowadzoną działalnością i tematyką strony najbardziej nurtują internautów. Słowa kluczowe należy jednak stosować z umiarem, gdyż przepełnienie przyniesie efekt odwrotny od zamierzonego. Content brzmieć może bowiem nienaturalnie i mało wiarygodnie.

Tytuł, który przyciągnie czytelnika

W pierwszej kolejności wzrok kieruje się na tytuł. Lepiej unikać clickbaitów, ponieważ użytkownik po zrozumieniu, że stał się „ofiarą” chwytliwego tytułu, opuści stronę jeszcze szybciej, niż na nią zajrzał. Optymalnym rozwiązaniem będą zwroty nawiązujące do fraz kluczowych, które nakreślą użytkownikowi, z czym naprawdę zetknie się po kliknięciu w link.

Formatowanie oznaką przyjaznego tekstu

Formatowanie sprawia, że tekst wygląda lepiej. Zajmujący kilka wersów lead zarysowuje temat, nagłówki H2, H3 itd. tworzą strukturę, separując od siebie poszczególne wątki, z kolei wyliczenia powodują, że content prezentuje się atrakcyjnie dla oka czytelnika. Mile widziane są też pogrubienia istotnych fragmentów.

SEO to stały proces, dlatego nie można spocząć na laurach. Algorytmy się zmieniają, konkurencja nie próżnuje, więc by utrzymać się na szczycie, trzeba systematycznie pracować nad zawartością witryny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *