Najnowsze trendy w content marketingu — co warto wiedzieć?

  • by

Treści zamieszczane w przestrzeni wirtualnej mogą przybierać różną formę, a przez to być atrakcyjne dla użytkowników i długotrwale oddziaływać na ich świadomość, w tym tę zakupową. Content marketing to dziś nie tylko tak chętnie rozpowszechniane w Internecie materiały tekstowe, ale także treści graficzne. Innymi słowy, wykorzystujądobrze narzędzia content marketingu, można skutecznie dotrzeć do dowolnej grupy odbiorców.

Na jakie trendy w content marketingu warto zwrócić uwagę? Zapraszamy do lektury tekstu!

Po co mi content marketing?

Każdy z nas w mniejszym czy większym stopniu uprawia content marketing. Każda treść, która trafia do internetu ma bowiem potencjał, i z perspektywy czasu, nawet teksty opublikowane już dawno na blogu — nadal mogąspełniać funkcje marketingowe i przyciągać nowych odbiorców. Sęk jednak w tym, by były to treści dobrej jakości…

Content marketing w 2023 roku

Czas pandemii na nowo zdefiniował wartość treści zamieszczanych w Internecie. W tym czasie popularność zyskało wiele, sukcesywnie rozwijanych narzędzi, które pozwoliły na szybsze dotarcie do odbiorców. A jak jest dziś? Jakie trendy w content marketingu warto znać?

Inteligentne rozwiązania

Programy do generowania słów kluczowych, oryginalnych fraz czy sprawdzania pisowni oczywiście nadal wiodą prym. Tym jednak, co wysuwa się na prowadzenie, bez wątpienia jest AI (Artificial Intelligence), czyli aplikacja bazująca na sztucznej inteligencji. Dzięki niej możliwe jest generowanie złożonych tekstów, grafik i obrazów, tłumaczeń, a nawet zbieranie potrzebnych danych. ‘’Dzieła’’ najnowszych programów opartych na sztucznej inteligencji trudno jest odróżnić od tych, stworzonych przez człowieka. Niemniej jednak pierwotnym założeniem AI nie jest wykonywanie czegoś za człowieka (np. pisanie od podstaw tekstów), ale udoskonalanie tych już istniejących (np. poprzez dobór optymalnych fraz).

Treści doskonale spersonalizowane

Odbiorcy już dawno przestali być jedną bezimienną masą i chcąc dotrzymać im krok, warto zastanowić się nad dogłębną personalizacją treści. To trend, który stawia na odpowiednią interakcję. Nie chodzi więc już tylko o imienne zwracanie się do kogoś. Żeby jednak dopasować treści do konkretnych użytkowników, trzeba poznać ich potrzeby, dokonać analiz i wyciągnąć właściwe wnioski.

Nie tylko tekst

Można zauważyć, że dużą zmianą jest nacisk kładziony na odmienność serwowanych odbiorcom treści. Sam tekst przestał już pełnić wiodącą funkcję, a warte uwagi stały się także treści wideo, podcasty, materiały interaktywne oraz… live’y!

Klasyki, które nigdy nie przestają być na czasie

Internauci bardzo cenią sobie opinię innych użytkowników: treści na blogach, recenzje, komentarze, posty w mediach społecznościowych a wszystko to wzbogacone odpowiednimi hashtagami lub linkami. Generowane przez użytkowników treści dotyczące danej marki lepiej ‘’sprzedają się’’ się w sieci niż treści reklamowe wychodzące bezpośrednio od danej firmy.

Istotnym trendem w content marketingu jest współpraca z influencerami, którzy cieszą się zaufaniem odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *