Przejdź do treści

Jak wykorzystać media społecznościowe do zwiększenia widoczności marki?

  • przez

W obecnej chwili, przy dużej popularności mediów społecznościowych, gdy niejako stały się one jedną z części naszego życia, gdzie nie tylko publikujemy własne zdjęcia i utrzymujemy kontakt ze znajomymi, ale również szukamy rozrywki, materiałów dydaktycznych czy różnych tipów i produktów do naszego codziennego życia, social media stały się kolejną przestrzenią, w której można budować widoczność własnej marki, a tym samym zwiększyć jej popularność czy sprzedaż produktów. W jaki sposób jednak można uzyskać ten efekt? Czy w momencie, gdy większość firm i marek jest już obecna na kanałach społecznościowych, wystarczy po prostu posiadanie tam profilu?

Jeżeli nie ma cię w social mediach to… nie istniejesz?

Nie da się ukryć: w powyższym stwierdzeniu jest sporo racji. Więcej: nie wystarczy już samo posiadanie profilu, z kilkoma losowo wrzuconymi postami, które zginą wśród milionów postów innych marek, firm, twórców i osób. Może to banalne stwierdzenie, lecz żeby zwiększyć widoczność własnej marki, należy publikować przynajmniej kilka razy w tygodniu, a content, który prezentujemy musi być ciekawy dla odbiorcy i: angażujący. Przed publikacją należy stworzyć strategię marketingową: co i w jaki sposób będziemy prezentować. Najlepiej, żeby treści były różnorodne i nie opierały się jedynie na prezentacji naszych produktów, dużą popularnością cieszą się posty zawierające darmowe materiały przydatne dla naszych odbiorców: prowadzisz szkołę językową? Publikacja contentu z popularnymi zwrotami angielskimi z pewnością zapewni ci wielu odbiorców, ukierunkowanych na naukę języka. Sprzedajesz kalendarze? Porady ułatwiające organizację czasu zapewnią ci ruch na profilu.

Bardzo angażujące dla odbiorców są również konkursy, ponieważ dodatkowo zachęcają odwiedzających nasz profil do reakcji: odpowiedzi na pytanie, udostępnienie posta i śledzenie jego wyniku, co sprawia, że nawet jeżeli uczestnik nas nie zaobserwuje, to z pewnością zapamięta, że brał udział w naszej akcji.

Warto przemyśleć również format publikowanych materiałów, gdyż część z nich jest bardziej atrakcyjna wizualnie dla naszych odbiorców, jak karuzele czy wideo, które dodatkowo są premiowane przez wiele platform społecznościowych i osiągają wyższe zasięgi wśród widzów.

Współpraca z twórcami

Sprawdzonym sposobem na zwiększenie widoczności marki jest współpraca z innymi, liczącymi się twórcami, którzy zareklamują nasz produkt. Wystarczy wyszukać osobę, która będzie wiarygodna reklamując nasz produkt (pomysł by weganka reklamowała kabanosy, jest co najmniej średni), uzgodnić stawkę oraz sposób reklamy. Ten rodzaj działania zazwyczaj przynosi dobre efekty, ponieważ od razu zyskujemy dużą liczbę widzów.

RTM, czyli reaguj teraz!

Idealnym sposobem na zwiększenie widoczności w social mediach jest real time marketing, który pozwala nam zareagować na bieżące wydarzenia. Szczególnie skuteczny jest on w momencie, gdy komentujemy posty na innych znaczących kontach: błyskotliwa odpowiedź niejednokrotnie pozwoli stać się viralem, który rozpowszechni się po sieci. Z tego typu działaniami warto jednak być ostrożnym i dwukrotnie przemyśleć czy to, co publikujemy, nie obrazi nikogo, gdyż czasem bardzo łatwo zaliczyć wizerunkową wpadkę, pisząc coś pod wpływem emocji. A przecież nie chodzi nam o to, że nieważne jak mówią, byleby mówili.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności.
Dostosuj Tylko wymagane Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek
Dostosuj ustawienia
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

Brak plików cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek